Talentovaný zaměstnanec = bohatství firmy. Kdo to ale je ten "talent"? Některé firmy považují za talenty pouze klíčové osoby, které mají vliv na výkon organizace. Pro jiné jsou talenty všichni pracovníci, v různé míře a různým způsobem.
Talent management je interní systém firmy, který se zabývá získáváním, udržováním a rozvojem talentů v organizaci. Jedná se o dlouhodobou strategii, kdy si firma "vychovává" a udržuje kvalitní zaměstnance, případně řeší nástupnictví na jednotlivých pozicích.
Talenty můžete hledat uvnitř mezi stávajícími zaměstnanci i mimo organizaci. Hledání talentu mimo organizaci jsou otázkou financí. Např. oslovení headhunterů může firmu stát velké množství finančních prostředků na rozdíl od způsobu, kdy pověříte své personalisty jasným požadavkem na hledání talentů na sociálních sítích, ve speciálních profesních skupinách na internetu, v řadách studentů vysokých škol apod.
Nejde jen o definici uchazeče, ale také nalezení specifik společnosti a oboru. Jestli je firma zaměřená na komunikaci se zákazníkem, budete hledat osoby komunikativní, s obchodním duchem a prozákaznickým přístupem. Ujasněte si, co vlastně od nového talentu očekáváte a jaký by měl být.
Nečekejte, až talentovaný uchazeč zaklepe na "vaše dveře". Pusťte se do hledání talentů již dnes a vytvořte si skvělý tým motivovaných lidí.
Hledám talenty do týmuPro získání talentu je klíčové, aby byl zaměstnavatel atraktivní. K vysoké míře atraktivity přispívá budování značky firmy. Je to dlouhodobý a finančně "náročný" proces, který se však vyplácí. Značku firmy vnímají nejen uchazeči, ale také zaměstnanci i zákazníci. Firma se tedy musí prezentovat směrem k uchazečům, současným zaměstnancům i zákazníkům v co nejlepším světle, promyšleně a hlavně pravdivě.
Cílem je získání dobré pověsti a jména společnosti jako zaměstnavatele. Povědomí šíří nejen uchazeči o zaměstnání, ale i současní a bývalí zaměstnanci.
Pozor - názor na firmu si potenciální uchazeči dělají již při prvním kontaktu (odpoví personalista na zaslaný životopis? Pošle zpětnou vazbu v případě, že není uchazeč na pohovor pozván?). Následuje setkání s personalistou, což je první osoba, která prezentuje společnost (je milý/á, arogantní?). Za samozřejmost se považuje péče o stávající zaměstnance (benefity, dovolená, vzdělávání,....) Péče je však očekávaná i na výstupu - tedy při propuštění zaměstnance či odchodu z firmy (outplacement, reference,...)
Personální marketing využívá řadu nástrojů, kterou může talentované uchazeče o zaměstnání oslovit. Patří mezi ně propracované kariérní stránky, šťavnaté inzeráty, účast na pracovních veletrzích, sociální sítě - Facebook, LinkedIn, spolupráce se studenty - diplomové práce, stáže, praxe, dny otevřených dveří, atd.
Našli jste talent? Gratulujeme a doporučujeme: Pečujte o něj, rozvíjejte jej a nenechte ho odejít. Vytvořte speciální rozvojové programy, aby váš talent věděl co ho čeká (půlroční, roční, dvouleté). Nezapomeňte na zpětnou vazbu - nejen směrem ke svým talentům, ale všem zaměstnancům. Vždyť oni tvoří vaši firmu!
APROFES, s.r.o.
Kounicova 284/39
602 00 Brno
IČ: 26887444
DIČ: CZ26887444
Zapsaná v OR vedeným Krajským soudem v Brně pod sp. zn. C 43477
brno@aprofes.cz
Tel: +420 736 642 774
Tel: +420 603 456 779